Ginger

Jag är rödhårig. Många förknippar detta, av någon annledning, med kommunism.

I den lilla stad som jag bor i, finns det ett stort antal intressanta och oftast barnsliga figurer. Ett "gäng" tycker fortfarande om att leka tjuv och polis. De har köpt en gammal Volvo 240 och målat om den i svart och vitt så att den efterliknar en gammal polisbil från 60-70 talet.

Jag spatserade över gatan i dag och dessa "män" var tvugna att stanna, jag hade mina heltäckande hörlurar på mig och spelade relativt hög musik. Precis när en låt avslutades passerade jag "polisbilen" och jag fick, till min förvåning, höra från insidan av bilen "JÄVLA KOMMUNIST".

Frågan jag ställde mig var: Vet dessa vuxna barn vad en kommunist är?

De kanske tror att en kommunist  är en individ som har rött hår, kan föra sig och utrycka sin egna mening om saker och ting. Jag skulle inte tro det.

Var det kanske så att ALLA i Sovjet hade rött hår, en god utbildning och ett stort ordförråd under kommunisttiden?

Jag skiter bleka fan i det. Jag är en renrasig Ginger och det är jag stolt över. RED POWER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0